maandag 3 mei 2021

Tjitske Buwalda

 




Vrijheid

 

Ik kan mijn eigen weg bewandelen
Ook al zijn er grenzen, ik ben vrij
Te leven in vrijheid leerde mij
Eerlijk en oprecht te handelen 

Dan mijn pa, die was niet te benijden
Toen hij verplicht te werk werd gesteld
In Duitsland, bron van ‘t oorlogsgeweld
En onaanvaardbaar moest lijden

Al levend op de grens van zijn bestaan
Zijn de jaren langs hem heen gegaan
Terwijl hij zich in zijn lot moest schikken

Een redeloos lot, maar hij deed zijn plicht
En is niet voor de vijand gezwicht
Hoewel hij moest buigen en slikken


naar hoofdmenu


2 opmerkingen:

  1. Heel bijzonder en mooi beschreven, iets om bij stil te staan dat vrijheid niet vanzelfsprekend is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! zeker om even bij stil te staan dat niet alles van zelf sprekend is!!

    BeantwoordenVerwijderen

Tjitske Buwalda

  Vrijheid   Ik kan mijn eigen weg bewandelen Ook al zijn er grenzen, ik ben vrij Te leven in vrijheid leerde mij Eerlijk en oprecht te ...